تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

  • ۱
  • ۰

هزینه زندگی

هزینه زندگی دانشجویی در کشور هلند.

 

یافتن مسکن با کیفیت و ارزان قیمت دانشجویی در کشور هلند می‌تواند دشوار باشد. هلند کشوری شلوغ است، به خصوص در شهرهای بزرگی مانند آمستردام، لاهه، روتردام و اوترخت و شهرهای دانشجویی مانند لیدن و گرونینگن که حتی دانشجویان هلندی نیز در جستجوی محل اقامتی هستند که نزدیک به دانشگاه باشد. با این حال، اکثر دانشگاه‌ها راه‌حل های موقت و کوتاه مدتی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند مانند استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی. به طورکلی 30 درصد دانشجویان و البته بیشتر دانشجویان خارجی در کشور هلند از خوابگاه دانشجویی استفاده می‌کنند.

در کشور هلند بیشتر اجاره نامه ها به مدت شش‌ماهه تا یک‌ ساله انجام می‌شوند، البته باید به این موضوع هم توجه کنیم که آیا اتاق یا آپارتمان مورد نظر مبله است یا بدون وسایل زندگی. اجاره‌‌بهای محل زندگی به صورت معمول برای دانشجویان 419 یورو برای یک ماه است و البته ممکن است شما مجبور باشید آشپزخانه، اتاق نشیمن، دوش و حمام را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید.

اجاره آپارتمان برای یک نفر 419 یورو در ماه است وهمچنین اجاره آپارتمان برای دو نفر 572 یورو در ماه برآورد می‌شود با این حال اگر مایل هستید از خوابگاههای دانشجویی استفاده کنید اجاره خوابگاه دانشجویی بطور متوسط 340 یورو در ماه هزینه خواهد‌ داشت. مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه‌های اضافی را نیز مانند گاز، آب، برق و اینترنت را هم در نظر بگیرید که به صورت مجموع 165 یوررو در ماه می‌شود.

یک دانشجویی که به تنهایی زندگی می‌کند بصورت متوسط ماهانه حدود 170 یورو برای غذا می‌پردازد. یک قانون کلی برای مخارج افراد وجود دا‌رد که میگوید میزان هزینه شما بستگی به شیوه زندگی شما دارد. هزینهها نیز در هر شهر متفاوت است زیرا زندگی در برخی از شهرها نسبت به بقیه گران‌تر است. بنابراین اگر در شهرهایی مانند آمستردام یا روتردام زندگی می‌کنید قیمتها به مراتب بسیار بالاتر از شهرهای کوچک‌تر مانند آیندهوون یا خرونینگن خواهد‌ بود.

متوسط ​​هزینه حمل و نقل عمومی در هلند به طور متوسط ماهانه ​​35 یورو است. البته با اجاره دوچرخه، که محبوب ترین انتخاب حمل و نقل در کشور هلند است، می‌توانید در هزینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی کنید. اگر بخواهید می‌توانید یک دوچرخه دسته دوم خریداری کنید، چه بسا در طولانی مدت هزینه کمتری خواهید کرد.

هزینه زندگی در کشور هلند پایین نیست، قبل از شروع زندگی دانشجویی در کشور هلند باید حساب مخارج و هزینه‌های زندگی در این کشور دستتان باشد. از جمله غذا، حمل و نقل عمومی، کتاب، لباس، بلیط سینما و مسکن. دانشجو باید هنگام تحصیل در هلند به طور متوسط ماهانه ​​بین 700 تا 1000 یورو هزینه کند.

با محاسبه متوسط ​​هزینه زندگی برای دانشجویان در هلند، حدود یک سوم هزینه ها به سمت مسکن می‌رود، یک سوم دیگر صرف غذا می‌شود و باقی‌مانده برای اوقات فراغت، کتاب، مسافرت و سایر هزینه‌ها صرف می‌شود. البته همیشه می‌توانید از تخفیف‌هایی که شامل دانشجویان می‌شود استفاده کنید. جاهای بسیاری مانند رستوران‌ها، بارها، سینما و فروشگاه‌ها به دانشجویان تخفیف می‌دهند، پس باید کارت دانشجویی را همراه خود داشته باشید و بد نیست اگر همیشه بپرسیم آیا میتوانیم از تخفیف استفاده کنید یا نه.

  • ۹۸/۱۲/۲۰
  • kasra sh

هزینه زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی