تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

  • ۰
  • ۰

کشور هلند یکی از میزبانان اصلی دانشجویانی است که از سراسر دنیا می‌خواهند در اروپا تحصیل کنند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور از بین بیش از دوهزار رشته قدرت انتخاب دارند، حتی تعداد رشته‌هایی که به زبان هلندی تدریس می‌شوند بیشتر است. برای ادامهتحصیل در سطح تحصیلان تکمیلی سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد البته در گذشته دو نوع تحصیلات تکمیلی وجود داشت، ذانشگاه‌هایی که تحقیقات محور هستند و دانشگاه‌های علوم کاربردی. امروزه نیز دانشگاه‌ها به این صورت فعالیت می‌کنند ولی اهمیت کمتری دارند زیرا هر دونوع دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کنند.

 

 

دوره کارشناسی در کشور هلند به زبان انگلیسی و هلندی تدریس می‌شود. مدت دوره کارشناسی دو سال می‌باشد و برای ثبت نام در هر دانشگاه نیاز است شرایط خاص آن دانشگاه در نظر گرفتهشود. با این حال تمام دانشگاه‌های کشور هلند برای جذب در دوره کارشناسی داشتن مدرک زبان و گذراندن دوره دبیرستان را ضرورت می‌دانند. دوره کارشناسی ارشد می‌تواند یک یا دو ساله باشد و برای گرفتن پذیرش در این دوره نیاز است از دوره کارشناسی فارق التحصیل شدهباشید و همچنین مدرک زبان نیز داشته‌باشید. دوره دکنری نیز چهارسال زمان می‌برد که برای گرفتن پذیرش در این دوره مدرک زبان نیاز است و داشتن یک طرح تحقیقاتی و همچنین یک رزومه تحصیلی.

 

رشته‌های تحصیلی در کشور هلند به صورت کلی چهار شاخه هستند که هرکدام از این شاخه‌ها شامل تعدادی زیرشاخه و هریک از زیر شاخه‌ها شامل تعداد بسیاری از رشته‌های متنوع می‌باشد: علوم اجتماعی، هنر و تاریخ هنر، مدیریت اجرایی کسب و کار و مددکاری اجتماعی. 

 

شاخه علوم اجتماعی دوازده  زیرشاخه را شامل می‌شود مانند: 

 

علوم کاربردی ، حرفه و هنر

 هنر

 کسب و کار

 اقتصاد

 فناوری مهندسی

 علوم محیطی

 علوم انسانی

 قانون

 علوم زندگی ، پزشکی و بهداشت

 مدیریت

 علوم طبیعی

 علوم اجتماعی

همچنین شاخه هنر و تاریخ هنر شامل سه زیرگروه است:

هنر و تاریخ هنر

طراحی

انیمیشن

 

شاخه مدیریت اجرایی کسب و کار نیز به چهار زیر گروه تقسیم می‌شود:

 

مدیریت اجرایی کسب و کار

 

اداره امور عمومی

تجارت و فناوری

 

شاخه مددکاری اجتماعی شامل پنج زیرگروه است

 

مددکاری اجتماعی

مد، پارچه ها و کالاهای لوکس

دانش اطلاعات

کشاورزی، جنگلداری، حیوانات و علوم مرتبط

خانواده و علوم مصرف کننده

روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی

 

دانشگاه‌های هلند رشته های تحصیلی بسیاری  را در شهرهای مختلف ارائه می دهند. هلند به ویژه به دلیل پروژهای خود در ارتباطات و مهندسی و همچنین علوم طبیعی مشهور است.

 

  • ۹۸/۱۲/۲۶
  • kasra sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی