تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

  • ۰
  • ۰

NUMERUS FIXUS چیست؟

کشور هلند: پذیرش دانشگاه – نیاز است مطالعه شود.

NUMERUS FIXUS چیست؟

منظور از NUMERUS FIXUS چیست و اگر تصمیم دارید در یکی از دانشگاه های کشور هلند تحصیل کنید، چه تاثیری بر روند اخذ پزیرش دارد؟

 

Numerus Fixus  به چه معنی است؟

برای افرادی که به زبان لاتین تسلط دارند معنی این عبارت به سادگی مشخص است  ‘fixed number’یا "تعداد مشخص".

Numerus Fixus در کشور هلند یک متد شناخته­شده برای محدود کردن تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه است. محدودیت تعداد متقاضیان در تحصیلات تکمیلی اروپا یک راهکار معمول است با این حال این فرآیند طی سال­های گذشته دستخوش تغییراتی اساسی نیز بوده است.

 

دلایل در نظر گرفتن  Numerus Fixus.

اگر شرایط دانشگاه­ها و موسسات آموزشی آلمان را در نظر بگیریم ملاحظه است که Numerus Fixus برای رشته­ها و دانشگاه‌هایی که درخواست تحصیل در آنها بیش‌از اندازه است، در نظر گرفته شده‌است. رشته‌های تحصیلی که دچار محدودیت پذیرش هستند شامل روانشناسی، پزشکی، تجارت بین الملل، اقتصاد و فیزیوتراپی می‌شوند. به این‌صورت Numerus Fixus  باعث ایجاد محدودیت در تعداد پذیرش و انتخاب رشته می‌شود.

 

Numerus Fixus چگونه عمل میکند؟

این پروسه به صورت معمول از طرف دولت و بوسیله قرعه‌کشی انجام شده‌است.

 

از این رو این روند در حال حاضر دست‌خوش تغییراتی شده‌است. اکنون در حالی که محدودیت در تعداد دانشجویان همچنان وجود دارد، دانشگاه می‌تواند بر اساس شرایط و کیفیت‌های آکادمیک افراد، دانشجویان خود را انتخاب کند. این واقعا به چه معنی است؟ دانشجویانی که با شرایط ضعیف تر قبلا می‌توانستند وارد دانشگاه شوند در حال حاضر از شانس کمتری برخوردار هستند. با این حال  دانشجویان می‌توانند همزمان برای دو رشته تحصیلی درخواست پذیرش بدهند و البته قبلا هم به همین‌گونه بوده است.

 

با توجه با اینکه مراحل و شرایط گرفتن پذیرش دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی بسیار متفاوت است، همچنان شرایط یکسان و مشخصی دانشگاه های کشور هلند را در بر نمی‌گیرد. اگر درحال گرفتن پذیرش از دانشگاه های هلند با محدودیت رشته و تعداد دانشجویان هستید بهتر است زودتر از زمان شخص شده پانزدهم ژانویه دست به کار شوید.

همچنین اگر رشته مورد نظر شما دچار محدودیت پذیرش است، شما باید در ارزیابی توسط دانشگاه شرکت کنید. دانشجویانی که در ارزیابی امتیازات لازم را کسب می‌کنند از طرف Studielink ( بستر اپلیکیشن آنلاین برای متقاضیان تحصیل در هلند ) پیشنهاد تحصیل دریافت می‌کنند. این پیشنهاد تحصیل باید طی دو هفته توسط دانشجو پذیرفته یا رد شود، با این حال شاید هم وارد لیست ذخیره شوید. 

 

  • ۹۸/۱۲/۲۶
  • kasra sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی