تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

تحصیل در هلند

هر آنچه که باید در مورد تحصیل در هلند بدانید

  • ۰
  • ۰

کشور هلند یکی از پیشرفتهترین و ثروتمندترین کشورهای اروپا است. اکثر جمعیت این کشور در شهرها زندگی میکنند و مردم این کشور به عنوان با اخلاق ترین جامعه اروپایی شهرت دارند. این کشور همچنین به خاطر آسیاب های بادی و گل های لاله در جهان مشهور است. شیوه حمل و نقل ممتاز در این کشور دوچرخه‌سواری است که خصوصا بین دانشجویان رواج دارد. شهرهای دانشجویی در این کشور از ثروت خوبی برخوردار هستند و اینجا با برخی از بهترین دانشگاههای کشور هلند آشنا میشویم.

 

 

 

دانشگاه فنّاوری دِلْفْت (به هلندی: Technische Universiteit Delft)

 

بزرگترین و قدیمیترین دانشگاه صنعتی کشور هند، دانشگاه دلفت در سال 1842 تاسیس شد و اکنون در رتبه 52م جهانی قراردارد و در سال 2019 رتبه اول دانشگاه های هلند را برای خود رقم زد. این دانشگاه تقریبا 23460 دانشجو دارد که با رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضی، علوم کاربردی، سیاست و مدیریت تکنولوژی تحصیل میکنند. تصویری از چهره یکی از اساطیر یونانی نماد این دانشگاه است و مجسمه او در مرکز پردیس تازه بازسازی شده Mekelpark قرار دارد. در آخرین آمار جهانی این دانشگاه بین بهترین پنج دانشگاه در رشنه معماری در جهان است.

 

دانشگاه آمستردام University of Amsterdam 

 

دانشگاه آمستردام بزرگترین دانشگاه کشور هلند است که تقریبا 32000 دانشجو دارد. این دانشگاه در بین قدیمیترین دانشگاههای هلند رتبه سوم را دارد و همچنین رتبه 57م بهترین دانشگاه در جهان و در بین بهترین دانشگاههای سراسر اروپا پانزدهمین دانشگاه است. از افتخارات دانشگاه آمستردام میتوان به کسب شش جایزه علمی نوبل توسط دانشمندان این دانشگاه و آموزش پنج نخست وزیر هلند در این دانشگاه اشاره کرد. در میان رشتههای تحصیلی دانشگاه آمستردام بیش از ۱۸۰ رشته تحصیلی به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی ارائه میشود که برخی از این رشتهها بصورت انحصاری مختص دانشگاه آمستردام است.

 

دانشگاه فنی آیندهوون Eindhoven University of Technology
 

دانشگاه فنی آیندهوون در شهر آیندهوون در کشور هلند در سال 1956 توسط دولت هلند تاسیس شد. این دانشگاه یکی از دانشگاههای معتبر فنی هلند است که دارای رتبه کلی 146 جهانی و 61 جهانی در مهندسی در سال 2011 بوده است. دانشگاه فنی آیندهوون یک دانشگاه بینالمللی است که در رشتههای علوم مهندسی ، فناوری به نوآوری های شگرفی رسیده است و همچنین در علوم فنی مختلف تحقیقات گستردهای را ارائه نموده است. این دانشگاه حدود 19هزار دانشجو دارد و دانشکده‌های آن شامل هوافضا، علوم کاربردی، معماری، مهندسی عمران، برق، مکانیک، مواد، دریانوردی و مدیریت است. این دانشگاه تقریبا تمامی رشته‌های مهندسی، مدیریت، علوم پایه و زمین‌شناسی را ارائه می‌دهد. در مقطع لیسانس حدود 15 رشته تحصیلی ارائه می‌شود و اکثر آنها سه‌ساله بوده و به جز هوافضا بقیه به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

 

دانشگاه لیدن Leiden University

 

دانشگاه لیدن قدیمیترین دانشگاه کشور هلند است که توسط ویلیام اول شاهزاده اورانژ معروف به شاهزاده خاموش، درسال 1575 ساخته شد. رتبه این دانشگاه در جهان 122 است و حدود 30000 دانشجو دارد که در رشتههای بسیار متنوعی از لیسانس تا دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه لیدن دارای دو ترم تحصیلی است و ددلاین ثبت نام برای ترم تابستان 15 اکتبر و برای ترم زمستان 1 آپریل است. در حال حاضر دانشگاه لیدن بیش از ۴۰ موسسه تحقیقاتی دارد که با بسیاری از رهبران بین المللی و ملی مانند آدامز رئیس جمهور سابق آمریکا، دو ژنرال ناتو و هم‌چنین ۱۶ برنده ‌ی جایزه نوبل ارتباط تنگاتنگی دارد.

 

 

دانشگاه اوترخت Utrecht university

 

تاسیس در سال 1636، دانشگاه اوترخت یکی دیگر از قدیمیترین و معتبرترین دانشگاههای اروپا است. رتبه جهانی این دانشگاه 126 است و حدود 30000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه 7 دانشکده دارد که باعث شده این دانشگاه بین بزرگترین مراکز آموزشی اروپا جای بگیرد. همه ساله تعداد بالایی از دانشجویان از سرتاسر دنیا برای تحصیل به این دانشگاه مراجعت مینمایند. دانشگاه اوترخت، در 15 زمینه مختلف فعالیت تحقیقاتی دارد. سطح بالای گروههای تحقیقاتی و وسعت سیستم علمی این دانشگاه، محیط مناسبی را برای رسیدن به خلاقیت‌های جدید در تحقیقات فراهم کرده است. سالانه، 2,000 دانشجوی خارجی، برای تحصیل در رشتههایی که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، به این دانشگاه می‌روند. دانشجویان فعالیت در یک محیط بین‌المللی را از همان آغاز از طریق کار کردن و تحصیل بین 125 ملیت مختلف را در کنار هم می‌آموزند.

 

دانشگاه گرونینگن  University of Groningen
 

این دانشگاه رتبه 4 در کشور هلند را دارا است و همچنین در جهان در رتبه 120 قرار دارد. دانشگاه گرونینگن دانشگاهی پژوهشی- عمومی در شهر گرونینگن هلند است که در سال 1614 تاسیس شد و گفته میشود اولین دانشجوی زن در جهان دانشجوی این دانشگاه بوده است. دانشگاه گرونینگن دارای یازده دانشکده، ۲۷ مرکز تحقیقاتی است و در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه ی بهترین دانشگاه سنتی هلند شد. 3 بخش اصلی فعالیت های تحقیقاتی در این دانشگاه علوم اجتماعی، سلامت و انرژی است که این دانشگاه در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده است. همچنین این دانشگاه در زمینههای مذهب، زبان، آموزش، حقوق، صنایع هوشمند، شبکه های اجتماعی، صنایع هستهای و دانش اطلاعات دستاوردهای چشمگیری دارد.

  • ۹۸/۱۲/۲۸
  • kasra sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی